Testonesdasdsa

Tips voor het verbeteren van je website

Tegenwoordig heeft elke organisatie een website en is het bijna raar als je er geen hebt. Dit zou ook zeker een gemiste kans zijn, aangezien de hedendaagse consument voornamelijk te vinden is op het internet. We zoeken hier naar producten en diensten die we nodig hebben en kiezen vervolgens de beste aanbieder uit. Je website kan hierbij een perfect visitekaartje zijn wat die potentiële klant over de streep trekt. Maar hoe haal je nu alles uit je website? Wij vertellen het je graag!

Conversie optimalisatie

Kort gezegd gaat conversie optimalisatie om het verbeteren van je website met als doel het verhogen van de conversie ratio van bezoeker naar lead, prospect of klant. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het conversie ratio te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan kleine aanpassingen op de website, design aanpassingen of grotere technische aanpassingen. Tegenwoordig is conversie optimalisatie één van de belangrijkste doelstellingen van de online marketeer. Zorg er daarom dus voor dat je website gebruiksvriendelijk is en duidelijk, dus dat bezoekers meteen vinden waar ze naar zoeken. Maar ook dat je website drempels wegneemt en vertrouwelijk overkomt. Dit kun je zelf doen, maar je kunt hier ook een conversie optimalisatie bureau voor inschakelen. Zij kunnen precies zien wat er moet gebeuren aan jouw website om deze conversie gericht te maken.

Online vindbaarheid

Hiernaast is het erg belangrijk dat je website goed vindbaar is in de zoekmachines. Zo zullen potentiële klanten dus ook eerder op jouw website terecht komen in tegenstelling tot die van de concurrent. Maak daarom gebruik van SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Dit staat voor alle content en instellingen die als doel hebben om de webpagina hoog te laten eindigen in de zoekresultaten. Om je website goed vindbaar te maken is het belangrijk dat je zoekwoorden of sleutelwoorden gebruikt. Dit zijn woorden waar de klant op zoekt. Deze targeted keywords moet je dus terug laten komen in de content op je website, maar ook in de titels en url. Zo verhoog je de kans om eerder gevonden te worden. Houd er natuurlijk wel rekening mee dat de content die je plaatst wel relevant is voor de klant en past bij de organisatie. Hiernaast kun je ook je vindbaarheid verhogen door op je website door te linken naar andere pagina’s. Plaats bijvoorbeeld op de homepage een linkje in de tekst naar de pagina met je producten en diensten.