Waarom heb ik marketing nodig?

Als uw bedrijf niet op internet zit, doet u geen zaken. Niet alle ondernemers hebben deze stelregel, lang geleden geformuleerd door Bill Gates, overgenomen, maar voor de meesten wordt het nog steeds duidelijk. Degenen die dit niet begrepen, gingen ofwel failliet, of zullen het binnenkort verlaten. Als u uw online aanwezigheid alleen begrijpt in de vorm van uw eigen website of profiel op een sociaal netwerk, dan vergist u zich en is de levensvatbaarheid van uw bedrijf zeker niet gegarandeerd. Het feit is dat je profiel of website net zoiets is als een boot in de oceaan van zaken, om niet genoeg boot te varen, heb je roeispanen nodig. En die peddels zijn marketing.

Voordelen van internetmarketing

Elk commercieel project vereist uitbreiding van het werkterrein. Het creëren van een netwerkbron, of het nu een blog, een website of een pagina op een sociaal netwerk is, zorgt niet voor een spontane toename van de verkoop en een groei in populariteit. Elke site vereist doelgericht werk om deze te promoten en de conversie te verhogen. Internetmarketing is een activiteit die erop gericht is deze promotie te realiseren. Deze activiteit heeft verschillende belangrijke voordelen die het onderscheiden van klassieke marketing:

Gericht op. Een mechanisme waarmee u uw doelgroep onder de aandacht kunt brengen uit alle beschikbare doelgroepen en alleen advertenties kunt laten zien.

Web analyses. Hiermee kunt u acties evalueren om potentiële klanten aan te trekken, de meest effectieve onder de aandacht te brengen en de kosten te minimaliseren.

Een markt zonder grenzen. Het internet en de marketing daarin kent geen grenzen en stelt klanten in staat gebruik te maken van de diensten van bedrijven over de hele wereld, en bedrijven om steeds meer nieuwe markten te ontwikkelen.

De snelheid van handelen. De lancering van reclamecampagnes kan slechts een dag of twee duren en de reactie van de consument laat niet lang op zich wachten.

Als gevolg hiervan wordt internetmarketing het meest effectieve instrument om consumenten aan te trekken en producten te promoten.

Het is vooral belangrijk dat u door de voordelen ervan uw advertentiebudget op de meest optimale manier kunt gebruiken en het maximale voordeel kunt behalen. Tegenwoordig wordt het meeste advertentiegeld in internet geïnvesteerd.

De omzetgroei in online marketing is gebaseerd op het aantrekken van bezoekers, het verhogen van de efficiëntie van de netwerkbron en terugkerende klanten. Aantrekking alleen is niet genoeg, je moet klanten maken van bezoekers. Hiervoor wordt een bepaalde strategie ontwikkeld.

Internetmarketingstrategie

Een internetmarketingstrategie is een actieplan voor de lange termijn dat gericht is op het bereiken van de doelen en doelstellingen van elk onderdeel van het verkoopsysteem. Dit model wordt meestal omschreven als een trechter, die in algemene vorm een ​​opeenvolging van verschillende fasen is: 

  • Belangrijkste doelen
  • Internetmarketing lost een groot aantal taken op, met een hoogwaardige uitvoering waarvan de verkoopstijging is verzekerd. Onder hen:
  • Analyse van de behoeften en wensen van potentiële klanten;
  • Meer bezoekers naar de netwerkbron van het bedrijf
  • Kwaliteit en competente inhoud leveren;
  • De aandacht trekken en het vertrouwen van de klant waarborgen;
  • Vorming van toegenomen belangstelling voor het bezoeken van internetbronnen;
  • Analyse en selectie van advertentiekanalen op basis van hun effectiviteit;
  • Zorgen voor de overgang van potentiële klanten naar consumenten;
  • Introductie van aanvullende diensten om het concurrentievermogen op de markt te waarborgen;
  • Monitoring van de geïmplementeerde strategie en het corrigeren van fouten als ze worden ontdekt;
  • Creëren van een gedenkwaardig bedrijfsimago.

Elke taak vereist zijn eigen strategie, kanalen en tools. 

Gereedschap

Een groot deel van de toolbox voor online marketing is ontleend aan het klassieke marketingmodel en aangepast voor online handel.

Contextueel adverteren is een van de meest effectieve en populaire formaten om potentiële klanten aan te trekken die op zoek zijn naar uw product of service op Google. Nauwkeurige afstemming op de verzoeken van uw doelgroep en relevante en interessante advertenties zorgen voor snelle resultaten.

SEO

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een complex van werkzaamheden op een site die ervoor zorgt dat uw site op de bovenste regels in de zoekresultaten van Google verschijnt voor belangrijke zoekopdrachten. Investeren in SEO is een langetermijninvestering, met als resultaat een extra stabiele bezoekersstroom, meer bekendheid en het vertrouwen in het bedrijf van klanten en partners.

SMM

SMM (Social Media Marketing) is promotie op sociale media. Het publiek van sociale netwerken is tegenwoordig ongeveer 190 miljoen mensen, met ongeveer 170 miljoen actieve gebruikers. Het negeren van deze sites voor promotie is op zijn zachtst gezegd onvoorzichtig.

Contentmarketing

Contentmarketing stelt potentiële klanten in staat om meer over uw bedrijf te leren en er een positieve houding tegenover te vormen. Als resultaat van het werken op de site en de distributie van merkinhoud, neemt de loyaliteit en aandacht van het publiek toe. Contentmarketing is een belangrijke en succesvolle bijdrage aan toekomstige verkopen.

Gericht op

Een advertentiemechanisme waarmee u de doelgroep onder de aandacht kunt brengen en alleen aan hen advertenties kunt laten zien.

Email nieuwsbrief

Massale verspreiding van reclameboodschappen via e-mail. Brieven herinneren u aan het bedrijf en kunnen interessante suggesties bevatten die de klant aanmoedigen om opnieuw gebruik te maken van de diensten van het bedrijf.

SERM

Reputatiemanagement in zoekmachines is een systematisch werk waarbij de meningen en recensies van uw bedrijf op internet worden gevolgd, positieve recensies worden gegenereerd en een positieve reputatie wordt opgebouwd. Hiermee kunt u snel de oorzaken van ontevreden klanten identificeren en elimineren, waardoor het imago van het bedrijf positief wordt beïnvloed en de klantenservice wordt verbeterd.

Banner- en teaser-advertenties

Grote afbeeldingen met afbeeldingen en tekstbeschrijvingen, vergelijkbaar met straatbanners.

U kunt alle tools tegelijk of elk afzonderlijk gebruiken. Maar voor een gegarandeerde verwezenlijking van het gestelde doel, of het nu gaat om merkpromotie, verkoop van een product of dienst, is het het beste om complexe internetmarketing te gebruiken, die alle noodzakelijke tools gebruikt om uw doelen te bereiken en uw bedrijf de maximale promotie biedt.

Gevolgtrekking

Internetmarketing kan worden gezien als een boom met als wortels strategie, branding, onderzoek en inhoud, de stam als de site en de takken die uit die stam groeien als marketingtools.

Zoals u zich kunt voorstellen, worden de vruchten niet geoogst van de wortels of van de stam van de boom, maar alleen van de uiteinden van de takken, en om ervoor te zorgen dat de boom vrucht draagt, moet er voor worden gezorgd. Water geven en bemesten, dat wil zeggen, geld toewijzen voor promotie, verwerken, dat wil zeggen technische ondersteuning bieden, dode takken verwijderen, dat wil zeggen de huidige promotiemethoden toepassen. Zonder dit alles oogst je geen kwaliteitsgewas.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/