Volkswagen kwam wereldwijd in opspraak nadat in 2015 in de Verenigde Staten werd ontdekt dat de dieselmotoren met behulp van software alleen aan de milieueisen voldoen als de wagen wordt getest. Dit heeft geleid tot een complete reveolutie binnen VW. De ambitie is nu om marktleider in duurzame elektrische auto’s te worden.
DieselschandaalUit een op 18 september 2015 gepubliceerd onderzoek van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) en de California Air Resources Board (CARB) bleek dat Volkswagen de strenge milieueisen met zijn dieselmotoren ontloopt. De motoren zijn uitgerust met software die ervoor zorgt dat de uitstoot minder schadelijk is tijdens een controle in de garage dan tijdens normaal gebruik buiten op de weg.
Als een auto wordt getest, staat het voertuig op een rollerbank in de garage. De wielen draaien dan wel, maar de auto blijft stilstaan. Daarnaast wordt het stuur niet gebruikt en maakt de gps slecht of geen contact met de satelliet, omdat de auto binnen staat.
Als dit allemaal op hetzelfde moment gebeurt, ‘weet’ de software dat de auto wordt getest en worden er minder schadelijke stoffen uitgestoten dan in een normale situatie.
Elektrische Ambitie
Volkswagen streeft er naar dat in 2030 70 procent van de modellen 100% elektrisch worden aangedreven. Het wil zichzelf profileren als fabrikant van ‘de beste elektrische auto’s’.
Het komende decennium zet Volkswagen volop in op het uitbreiden van het elektrische aanbod. Er wordt € 60 miljard geïnvesteerd. Zo komt er ieder jaar minimaal één nieuw elektrisch model uit. Dit jaar komen de ID5 en ID6, in 2022 verschijnt de productieversie van de ID Buzz en weer een jaar later komt de productieversie van de ID Space Vizzion. Bekende modellen met een brandstofmotor blijven gewoon leverbaar. Ze worden wel steeds meer uitgerust met een plug-in hybride aandrijving. Volkswagen Modellen van nu
Volkswagens staan bekend om de goede prijs/kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid, hoogwaardige afwerking en – bij meer recente modellen – hun complete standaarduitrusting. Oudere modellen waren standaard vaak kariger uitgerust.
De meeste Nederlandse Volkswagens rijden nu nog op benzine, maar elektrische-modellen zijn sterk in opkomst. Populaire modellen zijn de: T-RocDe Volkswagen T-Roc is een compacte cross-over SUV. De T-Roc heeft ongeveer dezelfde techniek als de Volkswagen Golf. Hij ziet er stoer uit, heeft een fijne hoge instap en een ruime bagageruimte. Sinds de introductie van de T-Roc in 2017 is ook Volkswagen T Roc Private Lease aan een opmars bezig. Via private lease worden alle randzaken als schade en onderhoud door de leasemaatschappij geregeld. T-CrossDe T-Cross is de nieuwste Volkswagen met een hoge zit. Hiermee is de T-Cross compacter dan zijn broertje: de T-Roc. Met de komst van de T-Cross is het SUV aanbod van Volkswagen gegroeid naar maar liefst vijf modellen. Van klein naar groot: T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace en Touareg. Dankzij zijn compacte afmetingen voelt de T-Cross zich uitstekend thuis in de stad.
Via Volkswagen T Cross Private Lease is het mogelijk om in een nieuwe T-Cross te rijden zonder gebruik te maken van je spaargeld. GolfDe Volkswagen Golf is de meest populaire Volkswagen ooit. En dat is niet zo gek. Zijn sportieve uitstraling, comfortabele interieur en typische Volkswagen betrouwbaarheid maken deze auto een geliefde wagen. De meest verkochte auto ooit is nu ook leverbaar via Volkswagen Golf Private Lease. Elektrisch LeasenElektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
|
https://leaseauto.nl/private-lease/volkswagen/ |