Testonesdasdsa

Facebook evenement voor bedrijven

Hoewel Facebook voornamelijk een socialmediaplatform is dat door individuele personen gebruikt wordt, bevinden ook steeds meer bedrijven zich daar met een zogeheten bedrijfspagina. Dit is een vorm van reclame, waardoor bedrijven hun zichtbaarheid kunnen vergroten. Zij hoeven niet te betalen voor zo’n Facebook evenement en bereiken er toch hun doelgroep mee. Nu is het net als voor mensen, ook voor bedrijven van belang om zo nu en dan een Facebook evenement aan te maken. Bijvoorbeeld wanneer er een belangrijk evenement plaatsvindt, een gezellig bedrijfsuitje of een ander soort activiteit dat onder de aandacht gebracht moet worden.

 

Wat is het nut van een Facebook evenement?

Met een Facebook evenement vergaar je bekendheid voor een bepaalde activiteit of een evenement. Dit kan vanwege persoonlijke redenen zijn, maar ook vanwege een zakelijk doel. Werk je bij een groot bedrijf en wil je alle werknemers optrommelen voor een dagje weg, dan is het makkelijk om dat middels een (besloten) Facebook evenement te doen. Je kunt daar iedereen uitnodigen en anderen kunnen op hun beurt ook weer mensen uitnodigen. Dan hoef je alleen nog informatie toe te voegen over het waar, wanneer en hoe en het is voor iedereen duidelijk wat de plannen zijn.

 

Openbare evenementen voor je bedrijf

Natuurlijk kun je dit ook breder toepassen, door een openbaar Facebook evenement te maken voor je bedrijf. Wordt er bijvoorbeeld een open dag georganiseerd of is er een ander belangrijk moment waarvoor je mensen wilt uitnodigen? Openbare Facebook evenementen zijn voor iedereen toegankelijk. Iedereen uit jouw doelgroep – en zelfs daarbuiten – heeft de mogelijkheid om zichzelf op geïnteresseerd of aanwezig te zetten en om hun vrienden uit te nodigen. Wil je graag zoveel mogelijk mensen bereiken om naar jouw evenement te komen, dan is dit een goedkope en snelle manier voor extra bekendheid en bereik.